menu

Wycieczka do PKS Zielona Góra kl. 4c i 4b

24 marca klasa 4c i 4b wybrały się na niezwykłą wycieczkę do zielonogórskiego PKS’u.

Naszym przewodnikiem była Pani Edyta Nowak (mama Mai, uczennicy klasy 4c), która na co dzień pracuje w PKS jako pracownik biurowy. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy budynek główny, gdzie znajduje się gabinet Prezesa oraz sala konferencyjna.  Szczególnie drugie miejsce przypadło nam do gustu, wyobrażaliśmy sobie te miękkie i wygodne fotele w naszej szkole.  Następnie wyruszyliśmy do warsztatów, gdzie mieliśmy okazję porozmawiać m.in. z mechanikami, osobą zajmującą się zaopatrzeniem, lakiernikiem i wulkanizatorem. Spotkaliśmy także Pana, który naprawia  tachografy – opowiedział nam co to właściwie jest, a także każdemu z nas podarował tarczkę od tachografu. Bardzo duże wrażenie zrobił na nas silnik autobusu, który akurat był naprawiany w jednej z hal – był ogromny. Zwróciliśmy także uwagę na zapachy unoszące się w warsztatach – były bardzo intensywne, dlatego przestaliśmy się dziwić, że mechanik lub lakiernik noszą specjalne maski ochronne. Wydawało się nam , że ostatnim punktem wycieczki będzie zwiedzanie autokarów od środka, jednak, gdy wszyscy wsiedliśmy, drzwi zamknęły się, a my ruszyliśmy na dworzec. Na miejscu zwiedziliśmy dyspozytornie, z której widać wszystkie nadjeżdżające autokary. Pan tam pracujący opowiadał nam o swojej profesji, a także o standardowym dniu kierowcy. To wcale nie jest taka łatwa praca! Ostatnim punktem wycieczki było biuro sprzedające bilety połączeń międzynarodowych. Panie wymieniały nam miejscowości do których dojeżdża zielonogórski PKS – było tego mnóstwo! Na koniec Pani Edyta rozdała każdemu długopisy i smycze na pamiątkę wizyty w PKS, a autokar podwiózł nas pod samą szkołę. To była świetna wycieczka! Szczególnie dziękujemy Pani Edycie za poświęcony dla nas czas.