menu

Zdrowa piętnastka 2015/2016

 

21 marca 2016 r., w pierwszy dzień wiosny, uczniowie klas IV-VI wzięli udział w pierwszym etapie szkolnego projektu „Zdrowa Piętnastka”.

Zanim uczniowie przystąpili do rozwiązywania przygotowanych zadań, obejrzeli prezentację medialną na temat zdrowego odżywiania.

Dowiedzieli się, że pierwsze decyzje o własnym zdrowiu podejmują już w sklepie, sięgając po określone produkty spożywcze i analizując dane umieszczone na etykietach.

Przygotowane Karty pracy dotyczyły etykiet zamieszczanych na produktach spożywczych.

Zadaniem uczniów było wypisanie z etykiet informacji przydatnych dla konsumentów oraz obliczyć ile opakowań określonego produktu musieliby spożyć, aby zapewnić organizmowi dzienne zapotrzebowanie na energię, białko, tłuszcze i węglowodany.

Uczniowie klas młodszych przystąpili natomiast do wykonania plakatów o tematyce zdrowotnej;

uczniowie klas I – plakat pod hasłem „Zdrowie na talerzu”, natomiast uczniowie klas II i III – plakat pod hasłem „Witaminy, witaminki, dla chłopczyka i dziewczynki”.

Oto efekt zespołowej pracy uczniów klas I-III…

12 kwietnia Komisja Konkursowa w składzie:

wicedyrektor szkoły pani Ilona Kroll,

nauczyciel plastyki pani Wiesława Wysocka-Lechów

oraz pielęgniarka szkolna pani Joanna Szutkiewicz,

oceniła prace zespołowe

i przyznała wyróżnienia klasie I b, II a oraz III b.

Gratulujemy wszystkim zespołom i dziękujemy za udział w konkursie.

W kwietniu uczniowie klas I-III rozwiązywali indywidualnie testy dotyczące zdrowego odżywiania.

 

Uczniowie klas IV – VI w ramach projektu również rozwiązywali testy.  I tak:

  1. Uczniowie klas IV wymieniali znane produkty mleczne, odczytywali zakodowane w diagramie sylaby, wymieniali różne aktywności ruchowe oraz rozwiązywali test dotyczący zasad udzielania pierwszej pomocy.
  2. Uczniowie klas V rozwiązywali krzyżówkę dotyczącą zdrowego odżywiania, układali zdrowy jadłospis na cały dzień oraz rozwiązywali test dotyczący wiedzy z zakresu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD).
  3. Uczniowie klas VI uzupełniali piramidę zdrowego żywienia, planowali zdrowe menu urodzinowe oraz rozwiązywali test dotyczący zagadnień związanych z uzależnieniami, cyberprzemocą a także demoralizacją.

 W maju uczniowie klas I-III przystąpili do ostatniego etapu projektu Zdrowa 15.

Uczniowie klas I obejrzeli prezentację multimedialną pt: „Owoce i warzywa”, a następnie odpowiadali na pytania

dotyczące treści wiersza „Jesz owoce”

oraz owocowo-warzywnej Zgaduj-Zgaduli.

 

Uczniowie klas II również obejrzeli prezentację medialną pt: „Owoce i warzywa”, a następnie udzielali odpowiedzi na pytania:Jakie owoce i warzywa warto jeść?Ile jeść dziennie owoców i warzyw?Dlaczego owoce i warzywa najlepiej spożywać na surowo? Wysłuchali też słów piosenki „Cebula bywa uszczypliwa” oraz rozwiązywali zagadki ortograficzne związane z jej treścią.Wzięli też udział w Zgaduj-Zgaduli: „Co to za owoc”?

Uczniowie klas III obejrzeli prezentację medialną pt: „Witaminy, witaminki”, a następnie odpowiadali na pytania:

Jak nazywał się polski uczony, który wynalazł witaminę B1?

Ile mamy witamin?

Jaką metodą należy przygotowywać posiłki bez niszczenie witamin?

 Wzięli też udział w Zgaduj-Zgaduli: „Jaka witamina jest na prezentowanym talerzu?”

oraz dopasowywali właściwe podpisy pod witaminami.